Κυριακή 4 Μαρτίου 2018

The Editor (2014) Comedy, Horror, Mystery



Ο Roy Ciso, μοντέρ σε παραγωγές τρόμου, θα βρεθεί αντιμέτωπος με την κατηγορία του φόνου, όταν ο πρωταγωνιστής της ταινίας για την οποία εργάζεται θα βρεθεί φρικτά δολοφονημένος. Με ελάχιστο budget, αλλά βαθιά γνώση του αντικειμένου, η ομάδα Astra και ο σκηνοθέτης/πρωταγωνιστής Adam Brooks, προσφέρουν τον απόλυτο φόρο τιμής στις ταινίες Gialli. Τα πάντα λειτουργούν όπως στα Gialli, είδος ταινιών που άνθισε στα ’70 και τα 80’s στην Ιταλία. Επιτηδευμένα κακές ερμηνείες, αρκετό γυμνό (άπειρα βυζγιά αλλά και αντρικό γυμνό), εκπληκτικοί χρωματισμοί/φωτογραφία, κακό dubbing και πολλοί φόνοι, σε ένα concept που αφορά 5-6 υπόπτους. 
Οι δημιουργοί της ταινίας καταφέρνουν με σεβασμό να πάνε το πράγμα ένα βήμα παραπέρα. Το “The Editor”, ναι μεν είναι Gialli (τηρώντας όλους τους κανόνες με απίστευτη ευκολία), όμως το σενάριο της ταυτόχρονα αναλύει την συγκεκριμένη horror κατηγορία.  Κάπως σαν ταινία μέσα στην ταινία. Ο Adam Brooks εκμεταλλεύεται αυτή την κεντρική ιδέα και μας δίνει 2-3 άκρως σουρεαλιστικές στιγμές. Επίσης, το μυστήριο έχει φοβερές ανατροπές, ενώ τέτοιες πλάκες ούτε σε κωμωδία Α’ ποιότητας δεν θα συναντήσετε. Πολλές φορές, τα αστεία αφορούν συγκεκριμένες αντιδράσεις /συμπεριφορές που υπάρχουν σε Gialli movies, παρόλ’ αυτά είναι εύκολα κατανοητά και ξεκαρδιστικά! 
Τα σκηνικά, η φωτογραφία, τα κουρέματα (!), τα χρώματα , τα πάντα είναι όπως τα έκαναν ο Argento, o Bava, ο Soavi (αλλά και ο De Palma στα ‘70s). Προσοχή, εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ταινία τύπου Scary Movie αλλά για μια κανονικότατη Gialli ταινιάρα από ανθρώπους που λατρεύουν το είδος. Έτσι λοιπόν το αίμα ρέει άφθονο σε πολλές gore και αρκετά τραβηγμένες σκηνές φόνου, με αποκορύφωμα το φινάλε (σφαγή). 
Όλοι οι ήρωες είναι καρικατούρες, και με δυσκολία θα ξεχωρίσω τον επιθεωρητή Peter Porfiry ο οποίος δεν θα διστάσει να υπερασπιστεί τον Νο1 ύποπτο Roy Ciso (ενώ τα πτώματα αυξάνονται) όταν ο τελευταίος τρώει κράξιμο από την γυναίκα του σε ένα εστιατόριο (θεϊκή σκηνή). Σκηνές-φόρος τιμής υπάρχουν αρκετές, εγώ ξεχώρισα σκηνές στην φονική μεθοδολογία του Argento (χέρι δολοφόνου με γάντι), στον Kubrick (τσεκούρι-πόρτα) αλλά και στον Fulci (τα μάτια της πρωταγωνίστριας από το «The Beyond”/1981). 
Tσεκάρετε το, είναι μια φανταστική παρωδία τρόμου!
Τελευταία σημαντική πληροφορία: το μοντάζ του “The Editor” δεν θα μπορούσε να το έχει κάνει κανένας άλλος, παρά ο Roy Ciso.

8/10

Δείτε το trailer εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου